Małgorzata Stępień-Nycz |
dr Małgorzata Stępień-Nycz - psycholog, współpracownik Instytutu Psychologii UJ, w Zakładzie Psychologii Rozwojowej i Wychowawczej im. Stefana Szumana. Interesuje się rozwojem poznawczym i emocjonalnym dzieci, a także zagadnieniami związanym z rozwojem językowym oraz poznaniem społecznym. W 2012 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską Rozwój reprezentacji emocji w okresie dzieciństwa, przygotowaną pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej. Prywatnie mama trzyletniego Adasia. Publikacje naukowe Białecka-Pikul, M., Stępień-Nycz, M. (2011), Dynamika rozwoju emocjonalnego: doświadczanie, rozumienie i regulacja emocji. [w:] D. Doliński, W. Błaszczak (red.), Dynamika emocji. Teoria i praktyka. Warszawa: PWN. Stępień-Nycz, M. (2011), Przyjmowanie perspektywy w obszarze poznawczym, społecznym i afektywnym: wzajemne zależności u dzieci w wieku przedszkolnym. Psychologia Rozwojowa, 16(4), s. 57-72. Stępień-Nycz, M. (2009), Rola dyskursu emocjonalnego w rozwoju reprezentacji emocji. Psychologia Rozwojowa, 14(2), 29-39. Stępień, M. (2007), Wiedza o emocjach w okresie dzieciństwa: badania nad strukturą Publikacje popularnonaukowe Stępień-Nycz, M. (2012). „Smutek jest to słowo, które płacze”. Rozwój dziecięcej wiedzy o emocjach. Wychowanie w Przedszkolu, 711(LXV), 5-10. Stępień-Nycz, M. (2012). Jak rozmawiać z dziećmi o emocjach? Wychowanie w Przedszkolu, 712 (LXVI). Projekty badawcze Od 2011 roku grant NCN nr 2011/01/B/HS6/00453 pt. „Narodziny i rozwój zdolności do mentalizacji” realizowany pod kierunkiem dr Marty Białeckiej-Pikul (udział w charakterze wykonawcy) W latach 2009-2011 grant promotorski MNiSW nr 0195/B/H03/2009/36 pt. „Rozwój reprezentacji emocji w okresie dzieciństwa”, pod kierunkiem prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej (udział Członkostwo w organizacjach naukowych Sekcja Psychologii Rozwojowej Polskiego Towarzystwa Psychologicznego |