Irmina Rostek

dr Irmina Rostek – z wykształcenia dziennikarz i psycholog, adiunkt w Akademii Ignatianum w Krakowie, współpracownik Instytutu Psychologii UJ. Prowadzi badania związane z zagadnieniami psychologii intymności, bliskości w rodzinie, uwarunkowań jakości związków interpersonalnych. Zaangażowana w popularyzację wiedzy psychologicznej, prowadzi w Krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Nauk i Sztuk zajęcia przeznaczone dla młodzieży gimnazjalnej i licealnej. Tłumacz publikacji psychologicznych.

Członek Redakcji Journal of Preschool and Elementary School Education.

Członek International Academy of Family Psychology.

Członek Rady Naukowej Krakowskiego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk w Centrum Młodzieży im. H. Jordana.

Publikacje:

Szafrańska, I. (2008). Autonomia emocjonalna oraz rozumienie i doświadczanie bliskości przez młodzież. Psychologia Rozwojowa, 13/3, 57-65

Szafrańska, I. (2008). Fenomen intymności: Konteksty kulturowe. Psychologia Rozwojowa, 13/4, 71-79

Szafrańska, I. (2008). Przestrzenie kształtowania się wzorców intymnych w okresie dorastania. W: J. Kurzępa, A.Lisowska, A.Pierzchalska (red.). Współczesna młodzież między Eros a Thanatos (125-135).

Szafrańska, I. (2009). Motywacja intymna w perspektywie rozwojowej. W: K. Krasoń, M. Łączyk (red.) Odkrywanie – Wyjaśnianie rzeczywistości. Perspektywa artystyczna i edukacyjna. (27-35)

Rostek, I. (2010). Psychologia jako pole walki między negatywną i pozytywną wizją natury ludzkiej. W: J. Chmieliński, B. Misiek (red.) Księga Przyjaciół Nauk i Sztuk. (96-99). Kraków

Rostek, I. (2012). Zmiany w otwartości dziecka wobec matki w okresie między średnim dzieciństwem a dorastaniem. W: J. Krukowski (red.) Rzeczywistość dziecka. (243-256).

Rostek, I. (2012). Rozwój kompetencji intymnych w okresie wczesnoszkolnym. Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, 25(3), 11-21