Mgr Anna Szczypczyk – psycholog. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim realizując ścieżkę specjalizacyjną Psychologii Klinicznej Dziecka. Na co dzień pracuje z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich rodzinami w Poradni dla Dzieci z Autyzmem i Innymi Zaburzeniami Rozwoju. Interesuje się psychologią rozwojową (szczególnie obszarem rozwoju reprezentacji poznawczej) oraz implikacjami jakie niesie ze sobą wiedza o prawidłowym przebiegu rozwoju dla terapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. W Instytucie Psychologii UJ prowadzi zajęcia dydaktyczne Stymulowania rozwoju dziecka w ramach kursu Pomoc Psychologiczna oraz autorski kurs Terapia małego dziecka z autyzmem. Współtworzy stronę internetową www.cresco.edu.pl gdzie znaleźć można informacje o rozwoju dziecka oraz pomysły na zabawę i naukę.
Publikacje:
- Kowalska A. (2007) Metoda mikrogenetyczna w badaniach nad teorią umysłu. Biuletyn Sekcji Psychologii Rozwojowej PTP, nr 5.
- Szczypczyk A. (2009) Rozumienie dwuznaczności przez dzieci pięcioletnie w kontekście rozwoju wiedzy o umyśle. Psychologia Rozwojowa tom 14, nr 2.
- Szczypczyk A. (2009) Zabawa w procesie diagnozy i terapii małego dziecka z autyzmem w: Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Wydawnictwo Impuls, Kraków.
Wybrane szkolenia:
- Diagnoza i terapia osób z Zespołem Aspergera. Poradnia dla osób z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami rozwoju. PRODESTE.
- Makaton. Program Rozwoju Komunikacji I stopień.
- Osoby z autyzmem – specyfika funkcjonowania a aktywizacja społeczna i zawodowa. FUNDACJA SYNAPSIS.
- Praktyczny kurs alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się.
- Take a New Look course for professionals working with parents of children with special needs.
- Specyfika funkcjonowania osób z autyzmem i zagadnienia terapii. FUNDACJA SYNAPSIS.
|